كارگردان فیلم 'یك روز دیگر': نمی خواستم درمورد عقاید افراد قضاوت كنم
نوشته شده توسط : modz

به گزارش جمعه شب خبرنگار ایرنا، حسن فتحی در نشست خبری فیلم یك روز دیگر در سی امین دوره جشنواره فیلم فجر، افزود: 6 سال پیش در سفر به فرانسه برای ساختن سریال مدار صفر درجه با تنوع قومیتی در این كشور آشنا شدم به این دلیل فرانسه را انتخاب خوبی برای ساختن فیلم یك روز دیگر تشخیص دادم.

وی خاطرنشان كرد: این فیلم به دلیل ساختار دورانی قصه اش باید مكث هایی داشته باشد كه به بار دراماتیك آن انرژی بدهد. من در یك روز دیگر می خواستم عقاید آدم های مختلف را نشان بدهم بدون اینكه در مورد اینكه حق با كدام یك از آنهاست قضاوت كنم.

فتحی گفت: من در این فیلم می خواستم به آرمان گرایی دوران جوانی ام كه امروز تاوان آن را پس می دهیم اشاره كنم و احترام، آزادی و دموكراسی فردی را به نمایش بگذارم.

كارگردان فیلم یك روز دیگر تاكید كرد: در فیلم هایم هیچگاه از یك سبك و قالب خاص پیروی نكنم. من فیلمساز سفارشی نیستم و عقیده خودم را فدای مصلحت نخواهم كرد.

جلال شمسیان تهیه كننده فیلم یك روز دیگر نیز گفت: من به دلیل مضمون دینی و مذهبی این فیلمنامه برای همكاری برای ساخت آن علاقه مند شدم. متاسفانه در ایران افراد از انجام كارهای جدید واهمه دارند اما امیدوارم ساخته شدن این فیلم كه سبك جدیدی در سینمای ایران است باعث شود دیگران هم به تجربه های جدید رو بیاورند.

ناتالی متی یكی از بازیگران فرانسوی این فیلم درباره حضورش در فیلم یك روز دیگر گفت: همكاری همزمان با یك تیم ایرانی و فرانسوی برایم تجربه جذابی بود و زمانی كه پیشنهاد بازی در این فیلم را گرفتم به دلیل آشنایی با سابقه حسن فتحی خیلی زود آن را قبول كردم.

وی درباره آشنایی اش با سینمای ایران گفت: شوهر من ایرانی است و من هم شناخت خوبی از سینمای ایران دارم. سینمای ایران در فرانسه جایگاه خوبی دارد.

عزیزالله حاجیب مشهدی كه به عنوان منتقد در این نشست حضور داشت نیز درباره فیلم یك روز دیگر گفت: در این فیلم چند داستان با یك منطق ظریف به هم پیوسته شده اند و كارگردان توانسته است از تمام عناصر یك فیلم داستانی بهره ببرد.

وی ادامه داد: چنین فیلمی به دلیل ارتباط ظریف داستان ها با هم، اگر مخاطب با مضمون فیلم درگیر نشود دچار یك گره كور در داستان می شود. در این فیلم شخصیت پردازی به شكلی است كه هیچ كس قهرمان یا ضد قهرمان نیست و پول گمشده شخصیت اصلی قصه است.

فیلم یك روز دیگر جدیدترین ساخته حسن فتحی عصر جمعه در مركز همایش های برج میلاد (سینمای رسانه ها) اكران شد.

سی امین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر تا 23 بهمن ادامه دارد.

2024/ 3404





:: برچسب‌ها: خورشید ,
:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 42
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: